5 lucruri pentru starea ta de bine

Posted on

STAREA DE BINE

Majoritatea oamenilor tind să creadă că vor fi mai fericiţi sau mai mulţumiţi cu viaţa lor atunci când vor obţine ceea ce işi doresc: o casă mai mare, o maşină mai scumpă, o poziţie managerială, poate o căsătorie cu un partener ideal (aici mă adresez femeilor;)) sau apariţia unui copil. Lista poate continua, tu ştii cel mai bine ceea ce te-ar face (mai) fericit/ă. De multe ori se întâmplă să fim dezamăgiţi, când într-adevăr obţinem acel lucru şi spre surprinderea noastră ne întrebăm “Asta este tot?”, “Oare este suficient? Cum ar fi să obţin şi mai mult de atât?”.

Neuroştiinţele au arătat că oamenii nu stau foarte bine la capitolul anticipării a ceea ce i-ar face mai fericiţi. Nu aş vrea să iţi spulber visele sau aşteptările, însă vreau să iţi spun că starea de bine bazată pe evenimentele exterioare nu este de lungă durată. Vestea bună este ca tu poţi face lucruri care să iţi determine fericirea interioară, ea fiind semnificativ mai durabilă. Cum poţi face asta? Mai jos iţi ofer câteva tehnici, care făcute cu regularitate şi transformate în obiceiuri vor face o mare diferenţă în viaţa ta.

Cum sa iti asiguri starea de bine interioara?

  1. Ia-ţi câteva minute dimineaţa după ce te ai trezit şi seara înainte să adormi şi vizualizează cum iţi doreşti să arate viaţa ta în viitor. Fă acest exerciţiu cu ochii inchişi şi creează imaginea unei vieţi mai bune. Cum este viaţa ta atunci? Ce este diferit şi ce ai în plus faţă de ce ai acum? Faci ceea ce iţi place? Cum ai evoluat ca persoană? Cu cât imaginile sunt mai vii şi mai specifice, cu atât dai de lucru subconştientului tău să te îndrepte către această cale ideală. Pe măsură ce vei face asta frecvent, vei vedea că atitudinea ta se va modifica pentru a obţine ceea ce tu proiectezi. Vei trece la acţiune şi vei gândi altfel, treptat.
  2. Menţine un jurnal în care să îţi notezi zilnic lucrurile semnificative care ţi s-au întâmplat în ziua respectivă. Fie că pui pe hârtie anumite griji excesive care au rulat constant în mintea ta, gânduri negative care ţi-au afectat starea emoţională sau pur şi simplu, modul în care a decurs ziua ta, important este să le scrii. Punerea lor pe hârtie te va ajuta să te descarci emoţional şi să iţi monitorizezi evoluţia personală, de la o zi la alta. Este ca şi cum ai avea o măsură obiectivă a progresului tău. Un jurnal completat zilnic, sau ori de câte ori ai ocazia este o metodă terapeutică la îndemână pentru îmbunătăţirea ta ca persoană.
  3. Notează pe hârtie sau meditează seara, înainte să adormi, la trei lucruri din ziua respectivă pentru care eşti recunoscător. Nu trebuie să fie ceva de o mare anvergură (ai câştigat premiul cel mare la 6 din 49), ci este suficient să fie lucruri minore (ca de exemplu, astăzi ai stat mai puţin decât de obicei în trafic sau ţi-a zâmbit un trecător pe stradă). Lucrurile mici pot face o diferenţă majoră.
  4. Creează o afirmaţie pozitivă, motivatoare, care să fie formulată la timpul prezent şi pe care să o spui în gând dimineaţa şi seara (sau mai des, dacă simţi nevoia). Ea poate fi din sfera lucrurilor pe care ţi le doreşti sau pe care le vrei îmbunătăţite: “Pe zi ce trece îmi este din ce în ce mai bine, mă accept aşa cum sunt, obţin ce îmi doresc, sunt puternic(ă), am succes etc”. Este important să faci asta în mod constant şi vei observa că percepţia ta despre sine şi încrederea în forţele proprii va creşte. Inclusiv o mare parte din oamenii de succes ai lumii, care au realizat lucruri notabile în viaţa lor au fost instruiţi de antrenorii lor motivaţionali să pună în practică această tehnică cu rezultate spectaculoase.
  5. Imblânzeşte criticul tău interior: de câte ori ţi s-a întâmplat să ai un eşec sau să nu obţii ceea ce ţi-ai propus şi vocea ta interioară să iţi spună: “Iarăşi nu am reuşit…nu pot face nimic bun. Va trebui să o iau de la capăt, îmi va fi foarte greu!” ?Cred că eşti familiarizat(ă) cu acest gen de discurs interior. În acest mod tocmai te-ai asigurat că semnezi un contract de auto-sabotare, că reuşesti să îţi induci singur(ă) stări emoţionale negative şi distructive, care îţi scad motivaţia de a performa. Te invit ca de fiecare dată când ai un astfel de gând să îl observi şi să îl înlocuiesti cu unul pozitiv. Fă asta ori de câte ori apare în mintea ta un gând indezirabil. Te asigur că vei observa o imbunătăţire treptată a dispoziţiei şi emoţiilor tale…este atât de simplu!

Mă bucur că pot să împărtăşesc cu tine lucruri care te vor ajuta să ai o viaţă mai bună. Alege-l pe cel care se potriveşte cel mai bine stilului tău de viaţă şi motivează-te să îl pui în practică. Nu uita să îţi setezi aşteptări realiste şi să fii mai ingăduitor cu tine insuţi, mai puţin critic şi mai orientat către pozitiv.

Am încredere că vei evolua foarte frumos!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *